2011. április 17., vasárnap

Kinai nagydij 2011


Április havának 17-én részesei lehettünk a 2011-es év leglátványosabb Formula 1-es versenyének, ugyanis egész futam alatt fantaszikusan sok minden történt. Már a rajtindulás előtt a Mc Laren csapatnál gondok voltak a Hamilton kocsijával, sőt még a versenykocsi motorboritó elemét is muszáj volt levenniük állitások végett, ezáltal  alig maradt idejük a megengedett 15 perces boxnyitás idejét betartani. Mindezek a gondok nem hatottak a pilotára és a startnál mindkét Mc Laren nagyon jól rajtolt, pillanatok alatt megelőzvén az első helyről induló Sebastian Vettelt, aki egyszerűen beszorult a kétszeri irányváltása miatt. Az interjún Vettel emlitést tett afelől is, hogy a bal oldali rajtindulás rosszabb oldalnak tünt neki a jobbhoz viszonyitva.


Lewis Hamilton
A Shanghai-i nagydijon igen sok bakiban is volt részünk, a  Torro Rosso csapat egy nagy hibát követett el mivelhogy az egyik kocsijáról (S. Perez kocsijáról) lerepült egy kerék ami szerencsére nem okozott semmi komolyabb balesetet attól eltekintve, hogy hatalmasat ugrott gurulása során (lehetséges utólag büntetést is kap majd a csapat).  A másik nem minndennapi hiba J. Button részéről jött, ugyanis amikor gumicserére jött ki  eltévesztette a boxát és a  Red Bull csapatának a boxában kötött ki. Az elkövetkezendő napokban majd megtudhatjuk, hogy tulajdonképpen miért követhetett el ennyire nagy tévedést. A hibákat elemezve továbbra megemliteném S. Perez boxutca hajtás büntetését, S.Vettel rádiókommunikációját ami nem működött megfelelően, valamint a Red Bull KERS rendszerének a meghibásodását, stb..

Ami a győztest illeti, úgy látszik, hogy a Mc Laren csapatának a taktikája bizonyult jobbnak  a Red Bulléhoz viszonyitva, ami meg is látszott az 52. körben L.Hamilton a második helyről megelőzte S. Vettelt akinek a keménykeverékű abroncsa a futam végére elkopott. A csapat statégiája S.Vettel esetében 2 pitstop volt de  ennek ellenére második helyen állhatott dobogóra. Véleményem szerint a nap legszenzációsabb pilotája Mark Webber volt aki a futam végén a dobogó harmadik helyére állhatott. Mint ahogyan előző bejegyzésemben is emlitettem az időmérő edzéseken a kvalifikáció 2. szakaszába nem juthatott be (állitólagos KERS hibásodás miatt) és csak a 18. pozicióból kezdhette a versenyt. Mindez  nem okozott komolyabb gondokat idegrenszerére és  olyan nagydijat bonyolitott le, hogy szerintem minden Formula 1 kedvelő  igen meglepődött. 



Ez a kitünő futam annak is köszönhető, hogy a Q1 kvalifikációból nem jutott tovább, ezáltal mind a három lágykeverékű gumi amit nem használt rendelkezésére állt és egy igazán brilliáns futamot tudhat magamögött. A Ferrari pilóták ma nem csináltak egy jó versenyt, Massa 6. illetve csapattársa Alonso 7. helyen végzett. A negyediknek J. Button, mig ötödiknek Nico Rossberg futott be. A Kinai nagydij győztese Lewis Hamilton a himnusza hallatára meghatódott és meg is emlitette boldogan, hogy nagyon fontos győzelemnek tartja a mait. A ranglista poziciója: 1- S.Vettel- 68 pont, 2- L.Hamilton- 47p,  3- J.Button- 38p, 4- M. Webber- 37p, 5- F.Alonso- 26p, 6- F.Massa- 24pont ..... lásd a teljes ranglistát. Három hetet szünetelni fog az F1 és Európában kezdik majd újból Törökországban.



Az előző futamot ( a 2. malajziai nagydíjat) megtekintheted itt.


Nincsenek megjegyzések: