Az év 17. nagydíja egy „ zsír” új
pályán zajlott le az elmult hétvégén. A Formula1 történelmében India földjén megrendezett futam egyedi mivelhogy erre még nem volt
precedes merthogy a pálya gyakorlatilag csak egy hete lett teljes mértékben
átadva. Korszerű technologiáknak megfelelően egy ultramodern pályát alakitottak ki és hoztak létre Indiában. A pilóták eddig csak virtuálisan pilotázhattak szimulátorok segitségével ezen a pályán. A vélemények megosztóak voltak, volt akinek
nem tetszett, de azért a java részének
bejött a modern Indiai pálya amely 40 km-re van New Delhi-től, és ami három szektorra van osztva, 16 kanyarral rendelkezik amiből 4 lasú kanyar. Az 5, 14 km hosszú pálya 60 kőrre volt gondolva ( 308 km), három gyors szakasszal és egy előzési zónával.
Az időmérő edzések alatt újbol S. Vettel futotta a legjobb kőrt, így az elmult hétvégén egy újabb rekordot döntött le
amit eddig Nigel Mansell birtokolt. Az Indiai Formula 1 nagydíjának megkezdése előtt a padoknál kivétel nélkülmindeni elcsendesült megemlékezvén az angol származású Indy Car pilótára DanWheldon-ra ( 2005-ben Indy Car bajnok), aki Október 16.-án a Las Vegasbantartott Indy Car versenyen 15 kocsi karambolja miatt elvesztette életét, és
ugyszintén megemlékeztek Marco Simoncelli (2002-ben Európa bajnok) olasz származású motorkerékpár versenyzőre aki ebben a hónapban (23.-án) a Moto GP Malajziai nagydíján vesztette el életét. Sajnos a sportvilág nagyot veszített ekét fiatal pilóta halálával (R.I.P).
A Formula 1 Indiai nagydíjának rajtja többkocsi összeütközésével kezdődőtt, R. Barichello, K. Kobayashi, P.Maldonado, J.Trulli autói koccantak össze, de szerencsére nem volt kieső. M.Webber mögött rajtoló J.Button szép manőverrel már az első körben kihasználja a szélárnyékotés símán megelőzte az ausztrál pilótát. A futam elején J. Alguersuari stábja
kérte a pilótától, hogy előzze meg Suttilt amit a 15. körben meg is tett. A futam
első felében több szép előzést is láthattunk, M.Scumacher kihasználta B. Senna „KERS” problémáit és a 21. körben egy poziciót nyert (Sumi ezzen a versenyen szépet teljesített). A verseny leglátványosabb incidenseHamilton és Massa között zajlott le a 25. körben amikoris a brit pilóta előzési szándékával jobb pozicióba került a kanyarhoz, de mivelhogy a brazil pilóta nemhagyott elegendő helyet emiatt a két kocsi összeütközött. Massa boxutcaáthajtásos büntetést kapott amit a 33. körben vitt véghez.
Persze mindez nem volt elég neki mert, hogy vezetési stílusa nem volt a legtökéletesebb ugyanis a bal kerekévelráment a narancssárga színű kerékvetőre és mivelhogy ez ugy van megtervezve, hogy magassabban áljon mint például a piros/fehér rázókővek emiatt a kerekének felfüggesztése letörött és igy kénytelen volt a versenyt elhagyni. A futam
utolsó része semmi szépet nem nyujtott, mondhatni ugy is, hogy egy unalmas
indiai versenyt láthattunk. Az idei VB bajnok az utolsó körében szerezte meg a verseny leggyorsabb körét annak ellenére, hogy csapata azt az utasítást adta,
hogy vezessen biztonságosan és vigye éppen célba kocsiját. Másodiknak Button futott be a fekete fehér zászló lengetésével. Harmadiknak peddig Alonso álhatott a dobogon.
Csapat sorrend a 17. futam után: 1-RBR-Renault-595 pont, 2- McLaren-Mercedes-442p, 3-Ferrari-325p, 4-Mercedes-145p, 5-Renault-72p, 6- Force India–Mercedes-51p, Sauber-Ferrari -41p, ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése