Újbol Red Bull győzelem ebben az évben az időmérő edzéseken. A pole pozició Sebastian
Vettelé, amit ebben az évben már megszoktuk,
hiszen mindig elől van. Csapattársa Mark Webber szorosan követte. Igy a futam
elején már nagy lehetőség adodott a ranglista
élén álló német pilótának, hogy
megszerezhesse a második VB címét ami gyakorlatilag az F1 történelmében
egyedülálló lett volna, mivelhogy ilyen fiatal pilóta még nem volt soha kétszeres világbajnok. Ez a futam a többi
nagydíjhoz viszonyitva sokkal érdekesebb volt,
elsősorban mert egy éjjel zajló futamot láthattunk ( igaz olyan világitással, hogy azt gondoltad, hogy nappal van) és másodsorban pedig mert az
eddigi pályához viszonyitva a város utcáiból kialakitott szűk pályáján ellenkező
irányba pilótáztak a résztvevő versenyzők.
Az 5,073 km-es pályán nagy volt a
valószínűsége annak, hogy baleseteket láthassunk. A pénteki szabadedzéseken is
meg a tegnapi időmérő edzéseken is láthattunk baleseteket, első nap Button
törte el kocsijának jobb kerekét a betonfalban, míg a tagnap K.Kobayashi a
híres „Hármas síkán” második kanyarának a rázóköveit telibe vette amik a kocsit
annyira felrepiették, hogy mind a négy kereke a levegőben volt és emiatt
nekicsapodott a gumifalba. Szerencsére nem volt nagy ütés és nem sérült meg de a
kereke viszont neki is letört.
Az időmérő edzésekről megemliteném
még a Hamilton csapat hibáját is akik a Q3 ban elnézték az időt és emiatt a Mc
Laren-Mercedes pilótája időhiány miatt
nem tudott visszamenni a pályára (2 poziciót veszitett emiatt) igy csak a
negyedikről rajtolt. Előtte J.Button míg mögötte Alonso rajtolt a 61 körből
álló 2011-es Szingapúri nagydíjjon. A startnál a pole poziciós S.Vettel nem hibázott, nem ragadt be mint máskor
szokott hanem nagyon ügyesen, ha lehet mondani perfektül kezdte a 2011-es Formula
1 Szingapúri futamát.
Az interjúkon a nyilatkozásai alapján is neki is fontos volt , hogy már az első körökben fölényes és a futam végére nézve nagyon fontos időre tett szert. A 12. körben Lewis Hamilton pilótázási hibát elkövetve hátulról nekiment Massának akinek defektet okozott míg a saját kocsiján az első szárny törött le. Hibáját megbüntették, box utca áthajtást kapott igy több helyet is visszaesett. Michael Schumacher is kezdő pilóta módján hibázott, ő is Hamiltonhoz hasonlóan nekiment az előtte levő pilótába (Perez) és kocsija effekitive elszált. Pár pillanatig járgánya a levegőben tartozkodott és mivelhogy már nem volt mit tennie és a gumifalban kötött ki ami számára a futam végét jelentette.
Az interjúkon a nyilatkozásai alapján is neki is fontos volt , hogy már az első körökben fölényes és a futam végére nézve nagyon fontos időre tett szert. A 12. körben Lewis Hamilton pilótázási hibát elkövetve hátulról nekiment Massának akinek defektet okozott míg a saját kocsiján az első szárny törött le. Hibáját megbüntették, box utca áthajtást kapott igy több helyet is visszaesett. Michael Schumacher is kezdő pilóta módján hibázott, ő is Hamiltonhoz hasonlóan nekiment az előtte levő pilótába (Perez) és kocsija effekitive elszált. Pár pillanatig járgánya a levegőben tartozkodott és mivelhogy már nem volt mit tennie és a gumifalban kötött ki ami számára a futam végét jelentette.
A hétszeres világbajnok szerencsére nem
sérűlt meg. Kocsiját és ennek
törmelékeinek eltávolítása véget bejött a
„Safty Car” ami aránylag hamar ki is ment. Jenson Buttonnak is meg Lewis
Hamiltonnak is a mai versenyre nagyon jó kocsit készitett csapatuk, ez a dolog
főleg futam végén látszott meg nagyon amikor mindkét pilóta nagyon gyors
tempóval szenzációs köröket futott. Az utolsó 5 kör is izgalmas volt, Button
csapatutasítást kapott, hogy a gyors körei miatt reális lehetősége van megszerezni az első
helyet. Ekkor egy hihetetlen tempóval kezdte követni az élen pilótázó Vettelt
de sajnos csak másodiknak ért célba. A harmadik helyen Mark Webber végzet, míg a mai nagydíj legagresszivabb pilótája
Hamilton Alonso mögött csak ötödik lett.
DiResta, Rosberg és Sutil, Massa és Perez voltak a további pontszerzők. Elbűvölő
tűzijáték zárta a Szingapúri versenyt.
Pontszerzők: S.Vettel-25p, J.Button-18p, M.Webber-15p, F.Alonso-12p, L.Hamilton-10p, DiResta-8p, N. Rosberg- 6p, A.Sutil -4p, F.Massa-2p, S.Perez-1p.
A versenysorrend a 14. futam után: 1-S.Vettel-309pont, 2-J.Button-185p, 3-F.Alonso-184p, 4-M.Webber-182p, 5-L.Hamilton -168p, 6-F.Massa-84p, 7-N. Rosberg-62p, 8-M.Schumacher-52p, ...
Pontszerzők: S.Vettel-25p, J.Button-18p, M.Webber-15p, F.Alonso-12p, L.Hamilton-10p, DiResta-8p, N. Rosberg- 6p, A.Sutil -4p, F.Massa-2p, S.Perez-1p.
A versenysorrend a 14. futam után: 1-S.Vettel-309pont, 2-J.Button-185p, 3-F.Alonso-184p, 4-M.Webber-182p, 5-L.Hamilton -168p, 6-F.Massa-84p, 7-N. Rosberg-62p, 8-M.Schumacher-52p, ...
Csapat sorrend a 14. futam után:
1-RBR-Renault-491 pont, 2- McLaren-Mercedes-353p, 3-Ferrari-268p, 4-Mercedes-114p, 5-Renault-70p, 6- Force
India-Mercedes-48, Sauber-Ferrari -36, ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése