Lewis Hamilton második győzelme az idei
szezonban.
A Formula 1 stábja a német nagydíjjal
kezdödően visszaállította az eltiltott befújt diffúzorok használatának
szabályát. Az autók biztonságára nézve ez jó döntés, mivelhogy a kocsik
stabilitása ezáltal újbol nagyobb lesz. A kvalifikációk alatt úgy nézett ki,
hogy a megszokott Red Bull fölény alakul ki, de a Q3-ban Lewis Hamilton a
kvalifikáció utolsó körében nagyot
realizált és egy szuper gyors körrel megszerezte a második helyezetet a „pole
position”-os Mark Webber után. A
harmadik helyről Sebastian Vettel rajtolhatott. Az esőtől való félelem minden
istálónak gondot okozott és mindenki próbált egy megfelelő strategiát kiállítani
a versenyre, de szerencsére egész futam alatt nem voltak ilyen téren gondok. A
német nagydíj startja M.Webbernek nem kedvezett, kicsit beragadt, emiatt L.Hamiltonnak előzési lehetőséget nyujtott amit
az utobbi pilóta ki is használt.
A nagydíj kezdettől fogva izgalmas
versenynek bizonyult ugyanis már a második körben elkezdődtek az előzések
amikoris a haramdik helyen tartozkodó Vettel megelőzte Alonsot aki viszont a
nyolcadik körben nagyon klasszul visszaelőzte a német pilótát. Sebastian Vettel
visszaesése a harmadik helyre koncentálási gondokat okozhatott mivelhogy a tízedik
körben vezetési hibája miatt ráhajtott a műfűre ahol megcsúszott és ezt
követően nem igazán kapta már meg a megfelelő tempot. Ugyszintén a futam első
felében N. Heidfeld meg akarta előzni Buemit aki több mint valószinű, hogy nem
vette észre a mögötte pilotázó autót és mivelhogy nem hagyott elegendő helyet a
pályán Heidfeldet effekive kidobta a pályáról aki a kavics szönyegre ladolt.
Az egyik kamera nagyon klasszul
játszotta vissza „Slow Motion” –ban ahogy a kavicsok szerteszét röpködnek
Heidfeld kocsijának kerekei alól. Ez az incidens a Magyar nagydíjra vonatkozólag
hátrányt fog jelenteni Bueminek akit minden bizonnyal büntetni fognak. A 33. kör
felboritotta a sorrendet amikor Hamilton kijött a boxbol közvetlen Webber elé,
majd egy körrel késöbb Alonso jött ki a boxutcából Hamilton elé. Alonso hideg kerekei
miatt Hamilton kihasználta ezt a szituációt és hidegvérrel megelőzte a Ferrari
pilótáját megszerezvén az első helyet. A
német nagydíj 36. körében műszaki okok miatt Buttonnak befejeződött a verseny (állitólagos
hidraulikai gondok miatt). Vettel járgányával is akadtak fékerő gondok, ugyanis
a csapat stábja felkérte, hogy fékbalansz állítást végezen a kocsiján.
A csapatstratégiáknak nagyon fontos
szerepe volt mindvégig, a Ferrari, a McLaren és a Red Bull pilotái külömböző
etapokban felváltva vezették a versenyent, és mivehogy az erőviszonyok most az
egyszer azonosak voltak a 3 csapat között emiatt egy nagyon szoros és látványos
német Formula 1 –es nagydíjjat láthattunk rengeteg előzéssel és számtalan
helycserével. Mint ahogyan már megszoktuk, hogy egyes futamok csak a verseny
végén dölnek el úgy volt ma is amikor közvetlen az utolsó kör elött jöttek
kerékcserére a 3. helyen F.Massa és a mögötte pilotázó Vettel.
A boxban eldőlt, hogy a kerékcserénél a
Red Bull Racing verhetetlen, hiszen olyan gyorsan végezték el a kerékcserét,
hogy Massát simán megelőzhette és így a 4. helyen végezhetett. Alonso második
poziciójával látszólagosan meg volt elégedve és ahogyan az interjun is elmondta,
hogy a kocsija más futamokhoz képest sokkal jobban működött. Hamilton viszont
az interjun azt nyilatkozta, hogy amellet hogy nagyon vigyázott a gumi
kopására, életének egyik legjobb nagydíja volt a mai. A 3. helyen végző
Ausztrál pilóta viszont panaszkodott a csapat stratégiájáról, állitván, hogy
ezen a hétvégén ez gyengén műkődött. Reméljük, hogy a jövő heti Magyar nagydíj
is legallább ennyire látványos lesz.
Pontszerzők: L.Hamilton-25pont, F.Alonso-18pont, M.Webber-15p, S.Vettel-12p,
F.Massa-10p, A Sutil-8p, N.Rosberg-6p, M.Schumacher-4p, K.Kobayashi-2p,
V.Petrov-1p.
A verseny sorrend a 10. futam után: 1-S.Vettel-216pont,
2-M.Webber-139pont, 3-L.Hamilton-134p , 4- F.Alonso-130p, 5-J.Button-109p,
6-F.Massa-62p, 7-N.Rosberg-46p, 8-N.Heidfeld-34p, 9-V.Petrov-32p,
10-M.Schumacher-32p, ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése