Jenson Button kétszázadik versenye
szerencsét hozott a pilóta számára, ugyanis eddigi Formula 1-es pályfutása
alatt ez volt a tizenegyedik nagydíj megnyerése és az idei szezonra nézve pedig Kanada után a
második. A kvalifikációk befejezésével eldőlt a rajt sorrend amelynek az élére
újbol S.Vettel állhatott. A McLaren Mercedes kocsik ezen a hétvégén is nagyon
jól teljesítettek ezáltal a Q3-ban L.Hamiltonnak
volt a második legjobb ideje így ő rajtolt a világbajnok után.
Legjobb rajtolása Michael Schumachernek
volt aki a 9. helyről indulva az 5.-re jött
fel pillanatok alatt. Az eső miatt minden Formula 1-es kocsira intermedier abroncsok
lettek felszerelve emiatt megszünt a gumikra vonatkozó használati szabály és
szerencsére a futam elején (a 3. körben) elállt az eső is. A Hungaroringen
zajló 26. alkalommal megrendezett Magyar nagydíj is sok más idei futamhoz
hasonlóan már az elejétől kezdve izgalmas és egyben látványos lett. A futam
első felében L.Hamiltonról szólt minden.
A 4. körben S.Vettel nyomába eredve Hamilton kihasználta ennek hibályát (megcsuszott)
és igy felkerült az első helyre.
Vettelhez hasonlóan több pilóta is megcsúszott a vízes pályán (a második
kanyarban) emiatt sokan közülük fontos helyeket
veszítettek (Massa például 4 helyet esett vissza).
A 13. körben kevés időre M.Schumacher
került az élre majd egy körrel később J.Button pilotázhatott az első pozición.
Nagyon sok csapat hibás stratégiát alkalmazott amikor újból megeredt az eső
Hamilton és Webber kocsiján intermediereket szereltek fel amik nem bizonyultak
jó döntésnek ugyanis az eső nem lett sem tartos sem csapadákdús. A büntetések
sem kerülték el a pilotákat, Pastor Maldonardo boxutca áthajtásos bütetést
kapott mivelhogy a boxban gyorsabban ment a megengedetnél (max. 100 km/óra a
megengedett). L. Hamilton is szabálymegszegés miatt boxutca áthajtást kapott (veszélyes
manöverrel visszafordult menetirányba).
Meglepően sok kocsi esett ki a mai
napon, többek között J.Trulli, M. Scumacher (28.körben), H.Kovalainen (59.körben).
A legnagyobb balesetet a Renault csapat kocsija szenvedtte Nick Heidfeld
vezetésével amikor egy kerékcsere után a pályára érve felgyulladt és az egyre nagyobbodó lángok miatt alig tudott kimászni. A kocsi sajnos súlyos károkat
szenvedett ugyanis nagyon megégett. Előzések sokadalma nagyon látványossá tette
a futamot, a két McLarenes pilóta egy időben mintha fogocskát jászodtak volna,
hol egyik volt elől hol a másik. Mark Webbert a 68. körben kellemetlen
meglepetés érte amikor a lekörözött K.Kobayashi nem engedte, hogy kielőzze és a
mögötte pilótázó L. Hamilton szépen kihasználta ezt a szituációt és simán megelőzte
a kenguruk földjéről származó pilotát.
Ismert, hogy a Hungaroringen az előzés
nem könnyű emiatt körhátrányok is kialakultak. A győztes J.Buttont a német S.Vettel
követte míg a harmadikon F.Alonso végezhetett. Mark Webber az ötödiken végezte
a versenyt L.Hamilton mögött. Jenson Button hivatalos weboldalát Július 30-án
éjjel hekkertámadás érte feltörvén ezt. Bejegyzést is végeztek az oldalán
ahol azt irták, hogy sulyosan megsérült. Button viszont ma reggel a saját Twitter
oldalán mindent megcáfolt! Nagyon szoros lett a mezőny a második helytől
kezdödően, négy jó pilota zárkozott fel egymás mellé nagyon szorosan. Ezáltal kiváncsian
várjuk a négyhetes vakációt követő futamot ami nagyon izgalmasnak bizonyul. Szép
volt ...
Pontszerzők: J.Button-25pont, S.Vettel-18pont, F.Alonso-15p, L.Hamilton-12p,
M.Webber-10p, F.Massa-8p, Paul di Resta-6p, S.Buemi-4p, N.Rosberg-2p, J.Alguersuari-1p.
A verseny sorrend a 11. futam után:
1-S.Vettel-234pont, 2-M.Webber-149pont, 3-L.Hamilton-146p , 4- F.Alonso-145p,
5-J.Button-134p, 6-F.Massa-70p, 7-N.Rosberg-48p, 8-N.Heidfeld-34p,
9-V.Petrov-32p, 10-M.Schumacher-32p, ...
Csapat sorrend a 11. futam után: 1-Red
Bull Racing-Renault-383pont, 2-McLaren-Mercedes-280pont, 3-Ferrari-215p,
4-Mercedes-80p, 5-Renault-66p, 6-Sauber-Ferrari-35p, ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése