2011. július 11., hétfő

Formula 1 - Brit nagydíj 2011-Silverstone


Ferrari győzelem a Brit nagydíjon.

A felújított Silverstoni pályán az idén elöszőr Fernando Alonso állhatott a dobogó legfelsőbb szintjére. A Q3-ban eldőlt, hogy az első sorból a Red Bull Racing csapat rajtolhat ezuttal Mark Webber-el az élen, mig a rajtrács második sorából a Ferrari csapat tagjai kezdhetnek Alonso vezetésével. Az esőben zajló kvalifikációk sok gondot okoztak minden csapatnak. A 61 éve működő pálya az  idei nagydíjra drasztikus módositásokon ment át. A tulajdonosok is belátták, hogy ha kompetitivek akarnak maradni a modern kórral akkor lépniük kell, ugyanis a Silverstoni pályán első alkalommal 61 éve rendeztek Formula -1 nagydíjat. A pályának sok hiányossága miatt az idei futamra szinvonalas újításokat végeztek.

Ferrari-F10
Új boxutcát és egy egész pályaszakaszt felújítottak, igy ez a pálya lett a leghosszabb az összes közül. Az új pálya mellett a Formula 1 stábja újból komoly modósitásokat rendelt el a versenykocsikra vonatkozólag, ugyanis a Valenciában betiltott motórelektrónika átporogramozása mellett a Silverstone-i nagydíra betiltották a befújt diffúzor használatát is (igy akarják a RBR fölényt csökkenteni mivelhogy a befújt diffúzor Red Bull inóváció!). A Red Bull Racing vezetői azt nyilatozták, hogy emiatt a kocsi egyensúlya fog változni és a leszoritó erő fog drasztikusan lecsökkenni.   A startnál Vettel simán átvette a vezetést Webber elől és a második kerékcseréig nem igazán történt semmi, kivéve Hamilton előzését a 15. körben amikor megelőzte Alonssot aki a 24. körben kiválló önkontrollt bizonyitva visszaelőzte.

A 28. körben Vettel és Alonso egymást követően érkeztek a második kerékcserére ahol véleményem szerint eldőlt a verseny. S. Vettel hátsó kerekének a csavarját nem tudták időben visszaszoritani emiatt nagyon fontos másodperceket vesztettek és lehetőséget adtak a Ferrari pilótájának, hogy elsőnek jöjjön ki a boxutcából. Ezután Alonso mindvégig az első helyen maradt kocsijával a finish-ig”. Gondok más csapatnál is adódtak, ugyanis K.Kobayashi kerékcsere után a boxutcában nem vette észre az érkező P.Maldonadót és ősszekoccantak. Ez a koccanás a Sauber-Ferrari csapatának 20.000 eurójába került, ugyanis ennyivel büntették meg őket.  A Brit nagydíj legsúlyosabb hibáját viszont a McLaren csapat egyik szerelője követte el, aki elfelejtette visszacsavarni Jenson Button kocsijára a jobb első kerék rögzitő csavarát.

Az ilyen hiba nagyon veszélyes lehet a közelben tartozkodókra, ugyanis ha nagy lendülettel gurul el, akkor súlyos balasetet is okozhatott volna. A McLaren csapat 5.000 eurós büntetésben részesült. Sebastian Vettel csak ugy végezhetett a második helyen, hogy a mögötte pilótázó Webbernek a csapat utasitást adott, hogy ne előzze ki csapattársát amit az utolsó kör második felében simán megtehetett volna. Izgalmasan végeződött a negyedik helyen pilótázó Lewis Hamilton és Felipe Massa párbaly is, ami az utolsó kanyarban dölt el, amikor Massának nem sikerült az előzés igy csak az ötödik helyezet jutott neki.

Pontszerzők: F.Alonso-25pont, S.Vettel-18pont, M.Webber-15p, L.Hamilton-12p, F.Massa-10p, N.Rosberg-8p, S.Perez-6p, N.Heidfeld-4p, M.Schumacher-2p, J.Algersuari-1p.

A verseny sorrend a 9.futam után: 1-S.Vettel-204pont, 2-M.Webber-124pont, 3-F.Alonso-112p, 4-L.Hamilton-109p, 5-J.Button-109p, 6-F.Massa-52p, 7-N.Rosberg-40p, 8-N.Heidfeld-34p, 9-V.Petrov-31p, 10-M.Schumacher-28p, ...

Csapat sorrend a 9. futam után: 1-Red BullRacing-Renault-328pont, 2-McLaren-Mercedes-218pont, 3-Ferrari-164p, 4-Mercedes-68p, 5-Renault-65p, 6-Sauber-Ferrari-33p, ...



Az előző futamot ( a 8. Európa nagydíjat) megtekintheted itt.

A 2011-es naptárt megnézheted itt.

Nincsenek megjegyzések: