2011. július 24., vasárnap

Formula 1 – Német nagydíj 2011 – Nürburgring


Lewis Hamilton második győzelme az idei szezonban.

A Formula 1 stábja a német nagydíjjal kezdödően visszaállította az eltiltott befújt diffúzorok használatának szabályát. Az autók biztonságára nézve ez jó döntés, mivelhogy a kocsik stabilitása ezáltal újbol nagyobb lesz. A kvalifikációk alatt úgy nézett ki, hogy a megszokott Red Bull fölény alakul ki, de a Q3-ban Lewis Hamilton a kvalifikáció  utolsó körében nagyot realizált és egy szuper gyors körrel megszerezte a második helyezetet a „pole position”-os Mark Webber után.  A harmadik helyről Sebastian Vettel rajtolhatott. Az esőtől való félelem minden istálónak gondot okozott és mindenki próbált egy megfelelő strategiát kiállítani a versenyre, de szerencsére egész futam alatt nem voltak ilyen téren gondok. A német nagydíj startja M.Webbernek nem kedvezett, kicsit beragadt, emiatt  L.Hamiltonnak előzési lehetőséget nyujtott amit az utobbi pilóta ki is használt.


A nagydíj kezdettől fogva izgalmas versenynek bizonyult ugyanis már a második körben elkezdődtek az előzések amikoris a haramdik helyen tartozkodó Vettel megelőzte Alonsot aki viszont a nyolcadik körben nagyon klasszul visszaelőzte a német pilótát. Sebastian Vettel visszaesése a harmadik helyre koncentálási gondokat okozhatott mivelhogy a tízedik körben vezetési hibája miatt ráhajtott a műfűre ahol megcsúszott és ezt követően nem igazán kapta már meg a megfelelő tempot. Ugyszintén a futam első felében N. Heidfeld meg akarta előzni Buemit aki több mint valószinű, hogy nem vette észre a mögötte pilotázó autót és mivelhogy nem hagyott elegendő helyet a pályán Heidfeldet effekive kidobta a pályáról aki a kavics szönyegre ladolt.

Az egyik kamera nagyon klasszul játszotta vissza „Slow Motion” –ban ahogy a kavicsok szerteszét röpködnek Heidfeld kocsijának kerekei alól. Ez az incidens a Magyar nagydíjra vonatkozólag hátrányt fog jelenteni Bueminek akit minden bizonnyal büntetni fognak. A 33. kör felboritotta a sorrendet amikor Hamilton kijött a boxbol közvetlen Webber elé, majd egy körrel késöbb Alonso jött ki a boxutcából Hamilton elé. Alonso hideg kerekei miatt Hamilton kihasználta ezt a szituációt és hidegvérrel megelőzte a Ferrari pilótáját megszerezvén az első helyet.  A német nagydíj 36. körében műszaki okok miatt Buttonnak befejeződött a verseny (állitólagos hidraulikai gondok miatt). Vettel járgányával is akadtak fékerő gondok, ugyanis a csapat stábja felkérte, hogy fékbalansz állítást végezen a kocsiján.

A csapatstratégiáknak nagyon fontos szerepe volt mindvégig, a Ferrari, a McLaren és a Red Bull pilotái külömböző etapokban felváltva vezették a versenyent, és mivehogy az erőviszonyok most az egyszer azonosak voltak a 3 csapat között emiatt egy nagyon szoros és látványos német Formula 1 –es nagydíjjat láthattunk rengeteg előzéssel és számtalan helycserével. Mint ahogyan már megszoktuk, hogy egyes futamok csak a verseny végén dölnek el úgy volt ma is amikor közvetlen az utolsó kör elött jöttek kerékcserére a 3. helyen F.Massa és a mögötte pilotázó Vettel.

A boxban eldőlt, hogy a kerékcserénél a Red Bull Racing verhetetlen, hiszen olyan gyorsan végezték el a kerékcserét, hogy Massát simán megelőzhette és így a 4. helyen végezhetett. Alonso második poziciójával látszólagosan meg volt elégedve és ahogyan az interjun is elmondta, hogy a kocsija más futamokhoz képest sokkal jobban működött. Hamilton viszont az interjun azt nyilatkozta, hogy amellet hogy nagyon vigyázott a gumi kopására, életének egyik legjobb nagydíja volt a mai. A 3. helyen végző Ausztrál pilóta viszont panaszkodott a csapat stratégiájáról, állitván, hogy ezen a hétvégén ez gyengén műkődött. Reméljük, hogy a jövő heti Magyar nagydíj is legallább ennyire látványos lesz.

Pontszerzők: L.Hamilton-25pont,  F.Alonso-18pont, M.Webber-15p, S.Vettel-12p, F.Massa-10p, A Sutil-8p, N.Rosberg-6p, M.Schumacher-4p, K.Kobayashi-2p, V.Petrov-1p.

A verseny sorrend a 10. futam után: 1-S.Vettel-216pont, 2-M.Webber-139pont, 3-L.Hamilton-134p , 4- F.Alonso-130p, 5-J.Button-109p, 6-F.Massa-62p, 7-N.Rosberg-46p, 8-N.Heidfeld-34p, 9-V.Petrov-32p, 10-M.Schumacher-32p, ...

Csapat sorrend a 10. futam után: 1-Red Bull Racing-Renault-355pont, 2-McLaren-Mercedes-243pont, 3-Ferrari-192p, 4-Mercedes-78p, 5-Renault-66p, 6-Sauber-Ferrari-35p, ...


Az előző futamot ( a 9. brit nagydíjat) megtekintheted itt.

A 2011-es naptárt megnézheted itt.

Nincsenek megjegyzések: