Az évad 18. futama Abu Dzabitól nem messze a Yas Marinas nevű pályán zajlott le. Az aránylag új és egyben igen modern pálya már
a kvalifikációk alatt is érdekes fordulatokat nyújtott mivelhogy a szabadidő
edzések közben is és az időmérő edzések alatt is mindenki meg volt győzödve,
hogy a McLaren szedi be a babérokat. A Q3 utolsó körében S.Vettel legyőzte Hamilton idejét, így újbol éllovasként állhatott a rajthoz immár a 14. alkalommal ebben a szezonban.
Az Egyesült Arab Emírség második legnagyobb városa mellett levő pályán csak két éve rendeznek Formula 1-es versenyeket amelyeknek győztese mindkét alkalommal a Red Bull német pilótája lett. Sajnos Vettelnek
a harmadik alkalommal már nem sikerült a győzelem, ugyanis amellett, hogy
jól rajtolt a versenyen, pilótázási hiba miatt a bal hátsó kerekéről levált
az abroncs és ezáltal lecsúszott a pályáról. Annak ellenére, hogy visszaért a
boxba a szerelők már nem tudták lecserélni a kereket mert a felfüggesztésnél valami
elromlott. Emiatt a világbajnok ebben az évben első alkalommal már az első körben
kiesett.
Ez a nem várt kiesés gyakorlatilag mindenkit meglepett, még Bernie Ecclestone is átment a Red Bull paddockjához ahol próbálta vigasztalni a fiatal pilótát. Hamilton és Alonso jött ki ebből a incidensből jól, merthogy ők a nagydíj végéig az élen maradhattak. A futam
alatt nagyon sok előzést és viszaelőzést láthattunk, Webber/Button, Rosberg/Massa stb. Az
oda-visza előzések mellett ugyanabban az időben nagyon sok bakikat is követtek el legfőképp a lekörözött piloták,
akik közül többen is büntetésben részesültek, B.Senna és P.Maldonardo boxutca
áthajtásos büntetést kaptak mert nem reagáltak a kék zászló figyelmeztetésére.
Ennek a szép és modern pályának is meg van a maga varázsa, a futam délután (helyi idő szerint 17 órakkor) kezdődött amikor a nap még az égbolton volt és mire a verseny befejeződött beesteledett pompás fénybe boritva a pályával együtt a kikötőt is. A pályán két előzési zónát szabott ki a vezetőség ami egyébként jól
is működött! A Red Bull csapata nagyot hibázott Mark Webber abroncs cserélésénél (másodiknál) ahol egy nagyon lassú csere miatt az ausztrál pilóta igen sok másodpercet veszített és ez a hiba tulajdonképpen csak a futam végére lett nyilvános amikor Webber utolsó kötelező gumicseréjével elveszítette a harmadik pozicióját.
Louis Hamilton győzelme szemmel láthatóan jót tett a pilóta szellemére és mint ahogyan nyilatkozta az interjú
alatt, hogy a versenyzés szemszögéből nagyon meg volt elégedve az egész hétvégi
teljesítményével. Ha a pontokat vesszük figyelembe akkor azt tapasztalhatjuk, hogy
a játék messzemenőleg sem dőlt el ami a második és az ezt követő poziciókat
illeti, Hamilton kissé felzárkózik az élmezőnyhöz habár igaz, hogy csapattársát az évadzáró futamon már nem tudja megelőzni de viszont matematikailag lehetősége van Alonsot (18 pont) és Webbert (6 pont) megverni és így megszerezni a idei VB harmadik helyét. Persze ehhez a dologhoz majd minden bizonnyal mindkét pilótának lesz beleszólása az év utolsó versenyén ahol majd eldől az ezüst és bronzérem győztese is.
Pontszerzők: L.Hamilton-25pont, F.Alonso
-18p, J.Button - 15p, M.Webber -12p, F.Massa-10p, N. Rosberg -8p, M.Schumacher -
6p, A.Sutil-4p, Paul di Resta-2p, K.Kobayashi -1p.
A versenysorrend a 18. futam után: 1-S.Vettel-374pont,
2-J.Button-255p, 3-F.Alonso-245p, 4-M.Webber-233p, 5-L.Hamilton -227p, 6-F.Massa-108p,
7-N. Rosberg-83p, 8-M.Schumacher-76p, V.Petrov -36p, ...
Csapat sorrend a 18. futam után:
1-RBR-Renault-607 pont, 2- McLaren-Mercedes-482p, 3-Ferrari-353p, 4-Mercedes-159p, 5-Renault-72p, 6- Force
–India Mercedes-57p, Sauber-Ferrari -42p, STR-Ferrari-41p, ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése