2011. szeptember 4., vasárnap

Autótuning – Külső optika


Most már olyan világban élünk ahol az autó egy elengedhetetlen és nélkülözhetetlen termékké vált. Sok esetben egy autó akár több személyt is helyettesíthet nembeszélve a haszonjárművekről amelyek komoly profitot is  hozhatnak a házhoz.  Az előző beírás a tuning világából ahol a  belső optika állt a központban probáltam bemutatni képekkel is, hogy abban az esetben ha van rá lehetőség nagyon szép belteret teremthetünk verdánkban. 



A beltérhez hasonlóan a külső dizájn is ugyanolyan fontos. Szép kivitelezéssel, csillogó lakkozással a kocsi mindig fel fogja kelteni az emberek figyelmét, érdeklődését. A külső design is lehet olcsó is meg méreg drága is, ez attól függ, hogy milyen extrákkal szeretnéd feltuningolni kocsidat. 



Az egyszerű és kevésbé költséges diszítés a dísztárcsák vásárlásánál kezdődnek, na meg persze az állantenna, az ablaktörlő hatásfokozó, tanksapka borítás, 3 D dekor csíkok, stb... De még  a banális rendszámtábla keret felújítása (kromozott vagy aluminium keretekre) is igen nagy effektust ad az optikának.


Ha nagyobb összeget fektetsz a külső optika kialakítására akkor már nem dísztárcsát használsz hanem egyszerűen a felnit cseréled le könnyűfém felnire (ma már számtalan típus kapható). Persze itt fontos figyelembe venni a kerékcsavarokat is mivelhogy nem minden esetben egyformák a rögzítések az alufelniknél.


Aki még fokozni szeretné és még látványosabbá szeretné változtatni  járgánya külsejét az már tetőszárnyakat vagy hátsó szárnyakat szerel fel, besötétíti ablakait, body kittet tesz (első lökháritó+hátsó lökháritó+ küszöb szett), a világítás technikát megerősíti ( persze ha nem CAN-buszos rendszerű a kocsi) esetleg ledes ködlámpákkal dekorál. 




Az olajteleszkopokkal felszerelt LSD ajtórendszerek (Lambo Style Door) is kezdenek elterjedni, ami nem csak a Lamborghini-n mutat klasszul hanem a hagyományos ajtók esetében is már beváltak.


A külső tuning, a futómű tuning meg a motor tunig  szegmensben is a belső tunighóz hasonlóan nagyon gazdag a kínálat, olyan fejlesztések kerülnek nap mint nap a piacra amiről az ember évekkel ezelőtt még csak álmoni sem mert ( lásd a digitális tuningbox-ot, Hood protectort, stb). Egy tuningolt motornál a teljesítménynövelés akár 12-15% is lehet a gyári paraméterekhez (értékek)  viszonyítva.


Persze a kiegészítők és diszítő elemek mellett a legfontosabb maga a karoszéria festés, a fényezés meg a lakkozás! Különféle tuning cégek ötletes, művészi festéseket végeznek egyes kocsikon, ahol több száz szín közül perszonalizálhatjuk ízlésünknek megfelelően autónk külső optikáját.



Folytatódik...

Nincsenek megjegyzések: