Most már olyan világban élünk ahol az
autó egy elengedhetetlen és nélkülözhetetlen termékké vált. Sok esetben egy
autó akár több személyt is helyettesíthet nembeszélve a haszonjárművekről
amelyek komoly profitot is hozhatnak a
házhoz. Az előző beírás a tuning világából ahol a belső optika állt a
központban probáltam bemutatni képekkel is, hogy abban az esetben ha van rá lehetőség
nagyon szép belteret teremthetünk verdánkban.
A beltérhez hasonlóan a külső
dizájn is ugyanolyan fontos. Szép kivitelezéssel, csillogó lakkozással a kocsi
mindig fel fogja kelteni az emberek figyelmét, érdeklődését. A külső design is lehet olcsó is meg
méreg drága is, ez attól függ, hogy milyen extrákkal szeretnéd feltuningolni kocsidat.
Az egyszerű és kevésbé költséges diszítés a dísztárcsák vásárlásánál kezdődnek,
na meg persze az állantenna, az ablaktörlő hatásfokozó, tanksapka borítás, 3 D
dekor csíkok, stb... De még a banális rendszámtábla keret felújítása (kromozott
vagy aluminium keretekre) is igen nagy effektust ad az optikának.
Ha nagyobb összeget fektetsz a külső
optika kialakítására akkor már nem dísztárcsát használsz hanem egyszerűen a
felnit cseréled le könnyűfém felnire (ma már számtalan típus kapható). Persze
itt fontos figyelembe venni a kerékcsavarokat is mivelhogy nem minden esetben
egyformák a rögzítések az alufelniknél.
Aki még fokozni szeretné és még látványosabbá
szeretné változtatni járgánya külsejét
az már tetőszárnyakat vagy hátsó szárnyakat szerel fel, besötétíti ablakait,
body kittet tesz (első lökháritó+hátsó
lökháritó+ küszöb szett), a világítás technikát megerősíti ( persze
ha nem CAN-buszos rendszerű a kocsi) esetleg ledes ködlámpákkal dekorál.
Az olajteleszkopokkal felszerelt LSD ajtórendszerek (Lambo Style Door) is kezdenek elterjedni, ami nem csak a Lamborghini-n mutat klasszul hanem a hagyományos ajtók esetében is már beváltak.
Az olajteleszkopokkal felszerelt LSD ajtórendszerek (Lambo Style Door) is kezdenek elterjedni, ami nem csak a Lamborghini-n mutat klasszul hanem a hagyományos ajtók esetében is már beváltak.
A külső tuning, a futómű tuning meg a motor
tunig szegmensben is a belső tunighóz
hasonlóan nagyon gazdag a kínálat, olyan fejlesztések kerülnek nap mint nap a
piacra amiről az ember évekkel ezelőtt még csak álmoni sem mert ( lásd a
digitális tuningbox-ot, Hood protectort, stb). Egy tuningolt motornál a teljesítménynövelés
akár 12-15% is lehet a gyári
paraméterekhez (értékek) viszonyítva.
Persze a kiegészítők és diszítő elemek
mellett a legfontosabb maga a karoszéria festés, a fényezés meg a lakkozás! Különféle
tuning cégek ötletes, művészi festéseket végeznek egyes kocsikon, ahol több száz
szín közül perszonalizálhatjuk ízlésünknek megfelelően autónk külső optikáját.
Nagyméretű képet egy perszonalizált autófestéséről (mestermű) megtekinthetsz itt.
Ha kedved tartja itt a belső optikáról is olvashatsz!
Folytatódik...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése