Újból dupla Red Bull győzelem az idei
szezonban.
A nyári vakáció után ezen a hétvégén újbol
elkezdődött a Formula 1 világbajnokság idei szezonjának második fele, Belgiumban a Spa-Francorchamp
pályán. A kvalifikációk esőben zajlodtak mindkét nap. A tegnapi kvalifikációk
elsősorban Michael Schumachernek nem voltak kedvezőek mivelhogy a Q1 felvezető
körében a kocsijának a kerekével valami lett, blokkolt vagy az esőfüggönyben
megcsúszott (konkrétan nem tudni az okát) és emiatt a kocsi egyenes szakaszról
nekicsapódott a szalagkorlátnak, és összetört. Pilóták szemponjából is történtek változtatások az F1 második felében, ugyanis a Lotus Renault csapata lecserélte Nick Heitfeldet egy új
pilótával, Brunno Sennával (a híres Ayton Senna unokaöccse). Heitfeld állitólag
beperelte volt csapatát emiatt.
A kvalifikációkból még Sutil balesetét
említeném meg akinek betonfalba ütközése
miatt nagyon sok törmelék került a pályára és emiatt a Q2-t leállították. Persze
viaskodásokat is láthattak az F1 kedvelők, ugyanis P.Maldonardo nekiment
L.Hamiltonnak a Q2 –utolsó másodperceiben, amiért a mai versenyen egy öt helyes
rajtbüntetést kapott. A kvalifikációkat újból S.Vettel nyerte meg, míg a
második helyen L. Hamilton végezhetett. A rajtrács második sorából M. Webber és
F.Massa kezdhette a versenyt. N. Rosberg majd J.Alguersuari és az új pilóta B. Senna
követte őket.
A belga pályát a legtöbb pilóta nagy
kihivásnak tartja mivelhogy ezt a Spa-Francoschampi
Formula 1-es pályát tartják az összes pályák közül a legkomplexebbnek. Maga a 7,04
kilóméterével a leghosszabb pálya az összes pályák közül és gyakorlatilag a legtechnikásabb
és a leggyorsabb is. Ma például nagyon
jól lehetett látni, hogy az előzési zóna tökéletesen működött és ezáltal is nagyon
látványos előzéseket láthattunk. A start
szerintem az idei szezon leglátványosabb rajtja volt, az első kanyarhoz érve
több autó is összeütközött. Brunno Senna hibázott elsőként összeütközve
J.Alguersuari kocsijával aki az ütéstől nekicsúszott F.Alonso hátsó kerekének
és a jobb első kereke emiatt letőrt. A másik koccanást a német Timo Glock kezdeményezte aki nekiment Paul di Resta-nak. Mindezek után egy Lotus kocsi állt meg keresztben a pálya közepén.
A Belga pilóta sajnos az otthoni
pályáján már az első körben kiesett. B. Senna boxutca áthajtásos büntetést
kapott hibája miatt. M.Webber nagyon elhibázta az indulásának pillanatait emiatt
többen is megelőzték. N.Rosberg nagyon jól kezte a Belga nagydíjat, az ötödik
helyről pillanatok alatt felkerült a második helyre ahonnan a második körben
még S.Vettelt is megelőzőte.
M.Schumacher az utolsó helyről kezdhette a futamot ahonnan hihetetlenül
jól rajtolt és az első kör befejezését követően már a 14. helyen pilótázott.
Már a futam első fele tele volt váratlan szituációkkal, a 14. körben egy
Hamilton - Kobayashi párbaj véget a két kocsi összeütközött amiből Hamilton
jött ki rosszul ugyanis kocsija megfordult és frontálisan nekiütközött a szalagkorlátnak.
Az erős ütés miatt még az eszméletét is elveszítette pár pillanatig.
A kocsiról szétszorodó törmelékek miatt
leállították a versenyt, bejött a „ safty car”, így F.Alonso került az első helyre. A biztonsági
autó kijövetele után M.Schumacher újbol nagyon ügyesen még két helyezetet javított.
J.Button versenye is egy kitűnő teljesítmény volt, angol hidegvérrel rohamosan
előzte meg ellenfeleit. A csapatstratégiák
nagyon eltérőek voltak a mai futamon még csapaton belül is ( lásd a RBR
csapatstratégiát)! Massa nagy hibája a versenyre nézve akkor történt amikor két
kör leforgása alatt kétszer jött kerékcserére és emiatt nagyon sok helyet veszített
(csak 8. helyen végzett). Massa csapata is hibázott a döntéshozásban amikor
Alonsot nem hozták be gumicserére a Hamiltonos incidensnél. Érdekes módon a mai
nagydíjon nem alakult ki körhátrány. Michael Schumacher kitünő pilótázása
csapattársának volt rossz, mivelhogy Rosberget finoman kötelezték arra, hogy
Suminak adja át az ötödik helyet.
Ez az 5. helyezet M.Schumachernek annál
inkább egy nagyon bravuros teljesítmény
mivelhogy pályafutása ezelőtt 20 évvel ezen a pályán (Spa-Francoshamp)
kezdődött el, és állításai szerint is ezen a belga pályán nagyon sok kellemes
élményben volt része. A 44 körből álló verseny 30. körében Alonso is, meg
Vettel is kijött kerékcserére, így Webber
került fel a „ pole position”-ra. A 32. körben
Webber is bejött a boxba kerékcserére így a verseny vezetését újból S. Vettel vette
át aki a futam végéig az élen maradt.
Másodiknak csapattársa az ausztrál Webber
végzett, míg harmadikként a kitünően pilótázó J.Button zárta a dobogó utolsó
helyezetét. Alonso meg kellett elégedjen ma csak a
negyedik helyezettel, a hatodik helyen Rosberg
végzett akit Sutil követett. Összességében szép verseny volt a mai Belga
nagydíj ami a Red Bullnak jött be a legjobban de főleg a világbajnoknak, aki
ezzel a győzelemmel még egy lépéssel előbbre van az új világbajnoki cím
megszerzéséhez.
Pontszerzők:S.Vettel-25pont, M.Webber-18pont, J.Button-15p, F.Alonso-12p, M.Schumacher-10p, N.Rosberg-8p, A.Sutil-6p, F.Massa-4p, V.Petrov-2p, P.Maldonado-1p.
A verseny sorrend a 12.futam után: 1-S.Vettel-259pont,
2-M.Webber-167pont, 3-F.Alonso-157p, 4-J.Button-149p, 5-L.Hamilton-146p,
6-F.Massa-74p, 7-N.Rosberg-56p, 8-M.Schumacher-42p, 9-V.Petrov-34p, 10- N.Heidfeld-34p,
...
Csapat sorrend a 12. futam után: 1-Red Bull Racing-Renault-426pont, 2-McLaren-Mercedes-295pont, 3-Ferrari-231p,
4-Mercedes-98p, 5-Renault-68p, 6-Sauber-Ferrari-35p, ...
Az előző futamot ( a 11. magyar nagydíjat) megtekintheted
itt.
A 2011-es naptárt megnézheted itt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése