2011. szeptember 25., vasárnap

Formula 1 - Szingapúri nagydíj 2011


Újbol  Red Bull győzelem ebben az évben az időmérő edzéseken. A pole pozició Sebastian Vettelé,  amit ebben az évben már megszoktuk, hiszen mindig elől van. Csapattársa  Mark Webber szorosan követte. Igy a futam elején  már nagy lehetőség adodott a ranglista élén álló  német pilótának, hogy megszerezhesse a második VB címét ami gyakorlatilag az F1 történelmében egyedülálló lett volna, mivelhogy ilyen fiatal pilóta még nem volt soha  kétszeres világbajnok. Ez a futam a többi nagydíjhoz viszonyitva sokkal érdekesebb volt,  elsősorban mert egy éjjel zajló futamot láthattunk ( igaz olyan világitással, hogy azt gondoltad, hogy nappal van) és másodsorban pedig mert az eddigi pályához viszonyitva a város utcáiból kialakitott szűk pályáján ellenkező irányba pilótáztak a résztvevő versenyzők.



Az 5,073 km-es pályán nagy volt a valószínűsége annak, hogy baleseteket láthassunk. A pénteki szabadedzéseken is meg a tegnapi időmérő edzéseken is láthattunk baleseteket, első nap Button törte el kocsijának jobb kerekét a betonfalban, míg a tagnap K.Kobayashi a híres „Hármas síkán” második kanyarának a rázóköveit telibe vette amik a kocsit annyira felrepiették, hogy mind a négy kereke a levegőben volt és emiatt nekicsapodott a gumifalba. Szerencsére nem volt nagy ütés és nem sérült meg de a kereke viszont neki is letört. 

Az időmérő edzésekről megemliteném még a Hamilton csapat hibáját is akik a Q3 ban elnézték az időt és emiatt a Mc Laren-Mercedes  pilótája időhiány miatt nem tudott visszamenni a pályára (2 poziciót veszitett emiatt) igy csak a negyedikről rajtolt. Előtte J.Button míg mögötte Alonso rajtolt a 61 körből álló 2011-es Szingapúri nagydíjjon. A startnál a pole poziciós S.Vettel  nem hibázott, nem ragadt be mint máskor szokott hanem nagyon ügyesen, ha lehet mondani perfektül kezdte a 2011-es Formula 1 Szingapúri futamát. 


Az interjúkon a nyilatkozásai alapján is neki is fontos volt , hogy már az első körökben fölényes és a futam végére nézve nagyon fontos időre tett szert. A 12. körben Lewis Hamilton pilótázási hibát elkövetve hátulról nekiment Massának akinek  defektet okozott míg a saját kocsiján az első szárny törött le. Hibáját megbüntették, box utca áthajtást kapott igy több helyet  is visszaesett. Michael Schumacher is kezdő pilóta módján hibázott, ő is Hamiltonhoz hasonlóan  nekiment az előtte levő pilótába (Perez) és kocsija effekitive elszált.   Pár pillanatig járgánya a levegőben tartozkodott és mivelhogy  már nem volt mit tennie és a gumifalban kötött ki ami számára a futam végét jelentette. 

A hétszeres világbajnok szerencsére nem sérűlt meg.  Kocsiját és ennek törmelékeinek eltávolítása véget bejött a „Safty Car” ami aránylag hamar ki is ment. Jenson Buttonnak is meg Lewis Hamiltonnak is a mai versenyre nagyon jó kocsit készitett csapatuk, ez a dolog főleg  futam végén látszott meg  nagyon amikor mindkét pilóta nagyon gyors tempóval szenzációs köröket futott. Az utolsó 5 kör is izgalmas volt, Button csapatutasítást kapott, hogy a gyors körei miatt  reális lehetősége van megszerezni az első helyet. Ekkor egy hihetetlen   tempóval kezdte követni az élen pilótázó Vettelt de sajnos csak másodiknak ért célba. A harmadik helyen Mark Webber végzet,  míg a mai nagydíj legagresszivabb pilótája Hamilton  Alonso mögött csak ötödik lett. DiResta, Rosberg és Sutil, Massa és Perez voltak a további pontszerzők. Elbűvölő tűzijáték zárta a Szingapúri versenyt.



Pontszerzők: S.Vettel-25p, J.Button-18p, M.Webber-15p, F.Alonso-12p, L.Hamilton-10p, DiResta-8p, N. Rosberg- 6p, A.Sutil -4p, F.Massa-2p, S.Perez-1p.


A versenysorrend a 14. futam után: 1-S.Vettel-309pont, 2-J.Button-185p, 3-F.Alonso-184p, 4-M.Webber-182p, 5-L.Hamilton -168p, 6-F.Massa-84p, 7-N. Rosberg-62p, 8-M.Schumacher-52p, ...


Csapat sorrend a 14. futam után: 1-RBR-Renault-491 pont, 2- McLaren-Mercedes-353p, 3-Ferrari-268p,  4-Mercedes-114p, 5-Renault-70p, 6- Force India-Mercedes-48, Sauber-Ferrari -36, ...











Nincsenek megjegyzések: