2011. július 18., hétfő

Edda művek


Még kis srác voltam  mikor bátyám havereivel  kazettás magnetofonon vagy orsós magnon igen érdekes zenét hallgattak. Mivelhogy keveset ismertem még akkoriban erről a zenestílusról és gyakorlatilag Európában még csak  pár éve jött át Angliából (Led Zepelin hullám) emiatt nekem is „megütötte” a fülem (főleg a gitárszólózás).  




Elemisként mindig próbáltam utánozni tesómat aki egészen jól fújta már a zenekar első lemezéről kiadott számait, többek között  a „Minden sarkon álltam már”, az „Álmodtam egy világot” vagy az „Elhagyom a várost”.  




Az Edda művek kazettáit megszerezni a kommunizmus kemény éveiben Erdélyben nagyon nehéz volt (ugyan olyan nehéz mint a „Trapper” farmernadrág megvásárlása).




Velem együtt több millió személynek lett az egyik kedvence ez a csapat, akinek számtalan jobbnál jobb lemeze van már kiadva.





A nyolcvanas évek elején  a Hard Rock mellett  a  Progresszív Rock  volt a legmenőbb, mint például a Deep Purple és a Pink Floyd , míg a magyar zenekarok közül az Omega vagy a Piramis akik mellé felzárkozott az Edda is, kialakítva az évek során egy sajátos egyéni megtéveszthetetlen stílust.




Amikor először léptek  fel a Piramis előzenekaraként senki sem hitte volna el, hogy harminc éven keresztül a toppon lesznek. „A Hűtlen”, a „Kölyköd voltam” vagy „A kör” olyan slágerek lettek amiket szerintem mindem magyar ember ismer e világon.  




Három évtized zenélés alatt több generációnak okoztak felejthetetlen pillanatokat.  Ezen a hétvégén pénteken, pontosabban négy nap mulva, 22-én Erdélyben Tusnádfürdőn koncertezik a csapat 21 orai kezdettel. Az ArtDelineo.blogspot.com blogra feltöltött koncertképeknek az érdekessége az, hogy eddig még senki sem láthatta őket.   




Az Edda szólógitárosa Alapi István (Steve) véleményem szerint az egyik legjobb gitáros a világon, aki nem csak hogy gitározni tud nagyon jól de a zeneművészet elméletét is nagyon jól elsajátította.




Persze Pataky Attila is a hangjának és egyéniségének köszönhetően az egyik legnagyobb magyar rocklegenda lett. Zenekarával olyan teljesítményeket értek el karrierjük során amit eddig egyetlen magyar zenekar sem tudott átszárnyalni (kivéve az Omega) , 30 album,  20 aranylemez, 2 platinalemez és 1 gyémántlemezükkel nagyon nehéz lesz bárkinek is, meghaladni őket!

Egy klasz számból szeretnék egy pár sort idézni:

...  „ Ez az egész furcsa lebegés
Gyomromban ott a remegés, épp most hol jársz
Nem élem túl, ha nem engem vársz

Lehet, hogy féltékeny vagyok
De ha őrültség, ordíts rám!
És ha tényleg nincs rá semmi ok, ordíts rám!

Háromszor szóltam rád
Háromszor kértem, hogy mondj mindent el.
De te háromszor nem jöttél el
Neked ez a szerelem? Óh, óh, óh-óh ...
                                                                           (Háromszor)

Pataky Attila szavaival élve “Dága Véreim”  szevasztok.
  

Nincsenek megjegyzések: